Gallok a Garam folyó partján

Nyáron táborozni nagyon jó móka mindenki számára. A mi táborozásunk idén is nagyon jól sikerült. A keretmese keretében a cserkészek a gall törzsbe látogattak el. Sokan voltunk, azaz 5 cserkészcsapat táborozott együtt. Két felvidéki csapat: 22.számú Majer István cserkészcsapat (Kürt) és 7.számú Czuczor Gergely cserkészcsapat (Érsekújvár) és természetesen a többiek Vajdaságból: 16.számú Szilágyi Erzsébet cserkészcsapat (Csantavér), 30.számú Damjanich János cserkészcsapat (Martonos) és végül a mi csapatunk az 52.számú Kosztolányi Dezső cserkészcsapat.

Mivel ilyen sokan gyűltünk össze a táborhelyen (Kicsind közelében), így rengeteg ismerkedés is volt. Sokat játszottunk, új dolgokat tanultunk. A hely pont olyan gyönyörű volt, mint azt képzeltük. A táborhely mellett egy kisebb folyócska csobogott, a Garam. A folyócska nem volt túl mély a legtöbb helyen térdig ért. Sokat fürödtünk benne, amit mindenki élvezett mivel az idő elég meleg volt.

Korán reggel indultunk, mikor odaértünk a sátrainkat kezdtük felállítani és körülárkolni arra az estre ha esne az eső. És jól tettük mivel másnap esett. Aznap főleg a nagy sátorban játszottunk. Szerencsére nem áztak be a sátraink. Minden őrsnek volt egy-egy naplója amibe az aznapi élményeinket írtuk bele. Esténként tábortűz is volt. Talán ez mindenki kedvence a napban, ilyenkor énekelünk, játszunk és különböző előadásokkal szórakoztatjuk egymást. Minden tábortűznek van egy témája ez sokféle lehet, mivel nagyon sokan voltunk így az őrsök párokba voltak beosztva és közösen találtuk ki az előadást. Volt közös főzés is amikor szintén párokba lettek beosztva az őrsök és együtt főztünk ebédet. Voltunk egy portyán is. Felszerelkeztünk élelemmel, vízzel, hálózsákkal és egyéb szükséges dolgokkal és útnak indultunk. Egy másik őrs-sel mentünk közösen. Egy mezőre telepedtünk le éjszakára, ahol aztán tüzet raktunk és vacsoráztunk. Miután eloltottuk a tüzet mindenki nyugovóra tért. Egy darabig gyönyörködtünk a felettünk elterülő hatalmas és csillagos égboltban. Aztán elaludtunk. Kora hajnalban felébredtünk páran és minden ködbe burkolózva állt előttünk, és csodáltuk a felkelő nap káprázatos színeit. Reggel, miután kivilágosodott,reggeliztünk, összepakoltunk és elindultunk vissza a táborba.A kint töltött éjszaka hatalmas élmény volt mindenki számára.

Persze, mint minden a tábor is egyszer véget ért. Egy nagyon szép tábori pólót is kaptunk, érdekes motívumokkal díszítve. Sokan telefonszámot cseréltek. A végére mindenki úgy vélte, hogy az egész tábor családias és remek hangulatban telt. Egy nagy élmény és rengeteg szép emlékünk marad ebből a táborból is.