Cserkésztábor Tóthfaluban

A 24. Kapisztrán Szent János cserkészcsapat 2024.08.22-25. között tartotta meg csapattáborát, Tóthfaluban, a templomkertben. Csatlakoztak hozzánk a Torontál cserkészkörzetből a 4. Szent Imre Herceg cserkészei.

Az előtáborban, csütörtökön megtörténtek az előkészületek, hogy a pénteken érkező cserkészek fogadására minden a helyén legyen. Felállítottuk a táborkaput, a keresztet, a zászlórudat és megvarrtuk a zászlót. Kitakarítottuk az illemhelyet, lavórtartót készítettünk és a vezetők sátrait felhúztuk.

Pénteken 9-órára érkeztek a tóthfalusi és muzslyai kis-és nagycserkészek. Az adminisztratív feladatok elvégzése után zászlófelvonás következett. Rövid ismertető után mindenki átöltözött a keretmese ruhájába.

Keretmesénknek Mátyás király életéből válogattunk történeteket. Meséket, mondákat valamint a törökkel való harcából mozzanatokat. Megjelent Mátyás király, a felesége Beatrix, Udvari bolondja, írnoka, lantosa, Kinizsi Pál és a dajka. Utóbbi kettő őrsvezetői feladatot is kapott. A cserkészeket két őrsbe osztottuk. Az egyik őrs a Várkisasszonyok nevet kapta, míg a másik a Lovagok nevet viselte. Mátyás király a fiúkat lovaggá ütötte, elkapták kardjaikat, a lányoknak pedig Beatrix királynő szétosztotta a süvegeket.

A délelőtt folyamán felépítettük a kunyhókat (sátrakat), vállfákat kötöztünk, szemetest készítettünk és lavórtartót a kézmosáshoz. Ebéd után kézműves foglalkozás következett, ahol kulcstartókat és cserkészingre akasztható díszeket csomóztunk. Majd népdalokat tanultunk az esti tábortűzhöz, melyhez gitárkíséretet is biztosítottunk. Ezután lovagi tornára mentünk a régi iskolához. Itt a táborlakókat két csoportra osztottuk. Amíg az egyik fele lovaskocsikázni ment, addig a másik fele lovagolt, majd csere. Vacsora után megjelentek a törökök és elrabolták a várkisasszonyok dajkát.

Mátyás király, Kinizsi Pál , az írnok és Beatrix királynő elindult a kiszabadításukra.

Tusolás és tábortűz következett. A tábortűz alatt igyekeztünk bejárni azokat a területeket, amelyeken Mátyás király keresheti az elveszett dajkát, erdőket, folyókat, tartományokat… Takarodó előtt kaptunk egy levelet, melyet Mátyás király küldött, rajta egy térképpel, hogy a török őt is elrabolta és bezárta. Harci ruházatot is csomagolt a levél mellé.

Esti mesével zártuk a pénteki napot.

Szombaton nagyon korán szólt a síp. Reggeli torna, mosakodás, sátorszemle, zászlófelvonás és reggeli után indultunk Völgyesre, a vasútállomásra. A piros szekérrel (sinbusszal) beutaztunk Zentára. A térkép segítségével eljutottunk a Kis-Szent Teréz római katolikus templom udvarába, ahol Mátyás király és serege raboskodott. A lovagok és várkisasszonyok gyorsan kiszabadították őket, és nagy volt az öröm. A portyánk immáron teljes létszámmal folytatódott. A templom megtekintése után a Réel csokimúzeumba mentünk, ahol meghallgattuk és megtekintettük a csoki kialakulásának történetét, valamint a csokigyár kialakulását. A látogatás végén megkóstolhattuk a csokigyár 11 féle termékét.

Rövid pihenő következett a zentai parkban, ahol cserkészbújócskáztunk és uzsonnáztunk.

Ezután a Városházát tekintettük meg és a városháza tornyába is felmentünk. A csodálatos kilátással nem győztünk betelni. A torony múzeumi részében megtekintettük a kiállításokat a zentai csatáról, valamint meghallgattuk a múzeumvezető előadását. Ebédünket az Európa pékségben fogyasztottuk el, és innen a Népkertbe vezetett az utunk a zentai medencére. Néhány óra úszás és lubickolás után elindultunk vissza a táborhelyünkre, Tóthfaluba.

A tábortűznél Mátyás király meséiből válogattunk jeleneteket, gitárral, népdalokkal, cserkészjátékokkal és csatakiálltásokkal gazdagítva azt. Zászlólevonással, esti mesével és takarodóval zárult a szombati napunk.

Vasárnap reggel 7-kor szólt a síp, melyet reggeli torna, mosakodás, sátorszemle és zászlófelvonás követett. Ezután elfogyasztottuk a gazdag reggelit, és felkészültünk a szentmisére. A szentmisén két cserkészünk vállalt szolgálatot.

Még egy lovagi torna várt ránk. Sorversenyeket játszottunk és métáztunk.

Ezután megkezdtük a tábor bontását. Élményekkel gazdagon, energikusan, mosolygósan vontuk le a zászlót vasárnap délután 13-órakor.

Köszönjük a Magyar Kormány támogatását, hogy segítségükkel lehetővé vált a tábor megszervezése.